Munkaterület átadás-átvétel

Itt, a Blogomon, nem olvashatod szerelmi horoszkópod, nem adok öltözködésedhez aktuális divattippet, és ma sem küldök ingyenes rúzsmintát! Inkább a Ház, a Lakás, az Otthon témakörébe invitállak…, tarts velem!

 
 

E heti okosság: Munkaterület átadás-átvétel


Kivitelezés egyik fontos állomása, mikor a Fővállalkozó kivitelező, átadja az építési munkaterületet az Alvállalkozó kivitelezőnek. Átadja, mert olyan munkarész következik az építési folyamatban, melynek megvalósulása Alvállalkozó igénybevételével lehetséges.
A napokban Fővállalkozóként adtam át építési munkaterületet a következő, szerkezetépítési munkafolyamatra az Alvállalkozónknak.


Tisztázzuk, – törvény szerint – mi is az az építési munkaterület!: az építőipari kivitelezési tevékenység végzésének az Építtető által a Fővállalkozó kivitelezőnek, alvállalkozói szerződés esetén a Megrendelő ( vagyis jelen esetben Fővállalkozó) vállalkozó kivitelező által az Alvállalkozónak átadott helye; ennek minősül:
– a munkaszervezéssel összefüggő felvonulási,
– előkészítési, valamint
– a tevékenység végzéséhez szükséges építési anyagok, gépek, szerkezetek, szerelvények
– és felvonulási épületek elhelyezésére
– és az előkészítő technológiai munkafolyamatok elvégzésére szolgáló terület is.


Amíg nem volt elektronikus építési napló , ahol ma már mindez pár gombra történő kattintással elintézhető, addig az építési munkaterületet a rendelkezési jogot birtokló építtető/fővállalkozó írásban ajánlotta fel a vállalkozó/alvállalkozó számára átvételre. Ez az eljárás rendszerint aláírással ellátott, jegyzőkönyvezett, dokumentált megállapodással történt.


A valóságban mindenképpen érdemes időt, és energiát fordítani tényleges a helyszíni bejárásra, mert az Alvállalkozó e bejárás kapcsán méri fel leendő munkavégzésének feltételeit, akár veszélyes körülményeit.
 
A helyszíni munkavégzés akkor kezdhető, ha az Építtető (vagy képviselője) / Fővállalkozó a területet a Kivitelező részére átadta, az pedig megismerve
a feltételeket és körülményeket, hivatalosan átvette.
 
Így pl. az elektronikus napló ún. eseti bejegyzéseként pár mondatban érdemes összefoglalni, mi is történik ilyenkor a helyszínen, az alábbi pontok figyelembe vételével:
– a bejárás időpontja;
– a megjelentek neve, beosztása, az általuk képviselt cég neve;
– a terület pontos határai, megközelítési lehetőségei;
– a területen található áram- és vízvételi helyek, pihenőhelyek, öltözők, WC-k;
– az esetlegesen megvédendő növényzet;
– a terület használatára, igénybevételére vonatkozó követelmények;
– elvárások és ismeretek a szomszédos ingatlanon élők zavartalan
„működésének” biztosítása szempontjából;
– a már elvégzett geodéziai kitűzések helyszíni jelei, adatai, azok ellenőrzése;
– az átadó által biztosított dokumentumok, tervek;
– a vállalkozó nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy a munkaterületet átveszi.


Ha olyan építési munkát végeztetsz, mely esetén nem kötelező építési naplót vezetni, saját biztonságod érdekében, amit csak lehet, vessetek papírra, mert a szó elszáll, az írás megmarad! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .