Szükséges az e-napló?

Itt, a Blogomon, nem olvashatod szerelmi horoszkópod, nem adok öltözködésedhez aktuális divattippet, és ma sem küldök ingyenes rúzsmintát! Inkább a Ház, a Lakás, az Otthon témakörébe invitállak…, tarts velem!

Kötelező? Választható? Mi lenne, ha nem lenne?

Legutóbbi bejegyzésemben:

ott hagytam abba, hogy majd visszatérek ezzel a bizonyos e-napló témával, hiszen ezzel a kérdéskörrel bombáztok legtöbben! Íme, lássuk!

Időben visszalépünk odáig, hogy a lakóépület építésének és meglévő lakóépület bővítésének egyszerű bejelentéséről szóló 155/2016. (VI. 13.) Korm. rendelet módosítása alapján 2019. október 24-étől valamennyi egyszerű bejelentést az ÉTDR-ren (Építésügyi hatósági engedélyezési eljárást Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer) keresztül kell megtenni, míg azt ezt megelőző időszakban, ezzel szemben az e-építési napló „készenlétbe helyezésével” tettünk eleget e kötelezettségünknek.

Vagyis az elektronikus építési napló készenlétbe helyezése ma már nem minősül egyszerű bejelentésnek!

Ha Te természetes személyként, a saját lakhatásod biztosítása céljából tervezed az építkezésed, akkor nem kötelező, hanem választható az elektronikus építési napló vezetése. Átadják a döntés lehetőségét a kezedbe! És a felelősségét is!

Ismétlés: ez a lehetőség csakis erre az építtetői körre vonatkozik, másoknak – pl. ha az Építtető egy gazdasági társaság vagy éppen más építtetői kör számára történik az építés – továbbra is kötelező az elektronikus építési naplót vezetni!

Valószínűsítem, Te, az olvasóm természetes személyként olvasgatsz/tanulgatsz/kérdezgetsz itt nálam, tehát első olvasatban azonnal arra gondolsz, hogy hurrá!!!!!!!!!!!!!  kihagyod!

De azért fontold meg, mert a Te, azaz az építtetői érdekedet szolgálja, mert az e-építési napló alkalmas arra, hogy hatósági vagy akár bírósági eljárásban a benne foglaltak bizonyítsák az építési folyamat során megtörténteket!

Van ilyen ügyem, azaz, bíróságra járó Megbízóm… 🙁

Még néhány okot sorolok:

Ha nincs e-naplód, egy sorozat aktuális komplett tervállománynak (minimum: építészet, tartószerkezet, épületgépészet, épületvillamosság) a kivitelezés helyszínén kell elérhető/kezelhető formában (kinyomtatva) lennie!

És bár a 2 évvel ezelőtti fent leírt változás törvénnyé vált, valahogy a banki finanszírozás képtelen elengedni az e-napló szabadon történő alkalmazhatóságának választását. Talán azért, mert ezzel tud(na) napra készen információhoz jutni, hol tartasz, kik építik az otthonodat, mikor mehet készültségi fokot ellenőrizni, mikor folyósíthat újabb pénzmagot a részedre…van-e a napló záráskor Felelős Műszaki Vezető által tett nyilatkozat?!…., még a CSOK-os Megbízóimnál is ezt tapasztalom!

Itt még megemlítem azt is, bár nem kötelező ezen bejelentések körében a tervezői művezetés, és a tervezői és kivitelezői felelősségbiztosítás sem, a banki szektor rögtön bekéri ezen dokumentumokat/nyilatkozatokat is!

Kérlek, okosan mérlegelj! 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .